MINGGU PENULIS REMAJA 2011

Syukur sekali lagi – pada 29 Jun hingga 3 Julai lalu saya berkesempatan melangsaikan taklifan yang diberi oleh Dewan Bahasa dan Pustaka sebagai pembimbing genre cerpen dalam Minggu Penulis Remaja 2011. Tahun ini, genap empat tahun saya bersama dengan urusetia Minggu Penulis Remaja (DBP) berusaha membimbing peserta-peserta bakal penulis muda yang akan menginjak nama dalam penulisan (insya-Allah).

Bersama-sama saya; Sdr. Salina Ibrahim, Tn. Haji Shamsudin Othman dan Sdr. Lutfi Ishak turut sama mendampingi peserta selama seminggu perkampungan di Shah’s Beach Resort, Tanjung Kling, Melaka. Laporan mengenainya ada dalam ruangan Sastera Berita Harian, di sini.

Untuk adik-adik mantan peserta Minggu Penulis Remaja 2011 – mudahan segala perkongsian yang diberi sepanjang MPR lalu bermanfaat untuk kalian. Tiada langsung terbit rasa riyak atau kekaguman pada diri sendiri tatkala berkongsi pengalaman, melainkan hanya untuk menaikkan semangat dan memotivasikan adik-adik. Apa-apa yang baik ambillah dan sebarkan juga.

Selamat menulis dan membaca; “… kerana menulis dan membaca itu kerja penulis dan pendakwah!”

Salam hormat, salam kasih sayang sejagat.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: