TINGGALKAN PADA HUJAN

rainKetika itu, dia katakan pada saya;

Hei kawan, saya mahu kembali ke negara asal. Saya mahu dan perlu temukan sesuatu di sana. Mahu kirim apa-apa sekembalinya saya ke sini semula?

 

Saya enggan berfikir lama, lalu saya katakan;

Tiada apa-apa, sekadar tulis sahaja namaku pada kaca tingkap pesawat. Kemudian, biarkan begitu. Tinggalkan pada hujan, biar sahaja ia yang mengelapnya.

 

Kota Bharu,

Hari selepas 18 November,

yang terlalu mahu ditinggalkan.

6 Komen (+add yours?)

  1. hartini omar
    Nov 21, 2008 @ 00:19:45

    salam sdr nasriah,

    saya adalah pembaca yg cerewet dlm menentukan apa yg saya baca. saya sgt berkira, tinggi pengharapan dan sering tidak berpuas hati dlm pembacaan

    tetapi tulisan sdr bukan sedikit mencengkam sanubari saya. sehingga saya pohonkan dlm doa agar suatu hari kelak nama sdr diangkat sbg novelis pula

    kita terlalu kekurangan penulis yg dapat menilai rasa. sehingga adakalanya tulisan2 mereka terlalu ringan dan tipis, lalu hilang tanpa sempat ditakung jiwa

    terima kasih krn menulis lalu mendamaikan jiwa saya. semoga kita diberi kesempatan utk saling bertemu mata, IA

    Balas

  2. -amirul faiz-
    Nov 22, 2008 @ 04:18:38

    kak nas…
    lama tak jumpe…
    sihat??

    Balas

  3. puteribongsu
    Nov 25, 2008 @ 08:07:54

    saudari hartini omar yang dihormati,

    terima kasih kerana membaca, dan saya sangat menghargai kata-kata semangat seperti ini. doa peribadi saudari sangat saya hargai. terima kasih, pertamuan saudari di sini sudah saya rasakan bakal membawa ukhwah di bukan hanya di laman maya. insyaallah, nanti punya peluang kita akan jumpa sementelah saudari sudah mendapat tempat di UIA.

    insyallah, saya sekarang sedang mengusahakan novel. baru-baru belajar ‘bertukang’ cerita panjang pula. doakan agar Allah memudahkan proses kreatifnya nanti.

    salam harmoni, nasriah abdul salam

    Balas

  4. puteribongsu
    Nov 25, 2008 @ 08:11:07

    Amirul faiz,
    akak sihat, harap awak juga
    insyallah nanti kita jumpa dalam mana-mana acara sastera juga..🙂

    Balas

  5. JHaZKiTaRo
    Nov 27, 2008 @ 02:41:04

    a’kum.. saje2 je ziarah sini jap.. rajin2, meh laa jenguk2 my blog..🙂

    Balas

  6. nur ilhami
    Nov 30, 2008 @ 13:41:08

    salam nasriah,
    hujan kala menitis adalah hati yang terguris
    hujan kala renyai adalah jiwa yang merintih
    hujan kala lebat adalah diri yang punah
    pun bila hujan teduh terbukalah ruang jelas
    untuk berfikir bagaimana untuk melangkah
    dan mencari tempat dan cara berlindung
    jika hujan turun lagi…

    moga terus menulis demi mardhatillah.
    wassalam.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

