HARI-HARI TERAKHIR SEORANG SISWA (3)

Seorang sahabat di UM menghantar SMS, katanya; ‘di UM sekarang ni study week, bagaimana di UIA?’

Saya balas; ‘di UIA sekarang study WEAK.’ 

Kenapa tidak. Saya sudah demam. Sedih sendiri apabila terpaksa ‘berdikari’ basahkan tuala dan letak pada dahi, dan ulang bangun di tengah malam untuk hal yang sama. (ini jadikan saya rindukan emak).

Saya telefon emak ayah, minta dimaafkan segala dosa dan diberi restu untuk peperiksaan ini. (Entah bagaimana sebaknya berlainan sekali).

 

Doakan saya. Doakan saya kuat semangat, tabah hati. Usah ucapkan ‘good luck’ kerana saya tidak perlukan nasib yang baik. Namun, ucapkan ‘barakallah…’  – kerana itu yang lebih saya mahukan, itu yang saya lebih perlukan.

 

2 Komen (+add yours?)

  1. alangtengahbirukundang
    Nov 01, 2008 @ 04:25:35

    saya pun tak suka literal meaning “good luck” i.e. selamat bernasib baik…
    orang jepun walaubagaimanapun ada “ganbatte kudasai” i.e. berusahalaaaaaaaaahh!!!!

    so i’d love to specially dedicate the japanese phrase above to nasriah!!

    dah habis exam nanti @ sebelum surf result on internet… barulah ucap good luck!

    p/s: tertanya2 apa visi dan misi nas selepas ini.. lawyer ke? majistret ke? atau penulis bebas? atau mungkin menamatkan zaman bujang.. mungkin aku yang tak tahu jari manis cik nas sudah lama bercincin? jgn marah ye

    Balas

  2. puteribongsu
    Nov 03, 2008 @ 03:05:22

    Abang raz,
    terima kasih. teringat zaman saya masih jadi junior anda dulu…(hehe) sekarang saya pulak yang jadi senior orang lain.😛

    jadi apa?
    doktor? lawyer? majistret? (apa? ahli muzik?huh, panthang datuk nenek aku ahli muzik!)

    saya ada beberaa perancangan, namun semuanya kena bergantung pada keputusan periksa. yang pasti, saya masih tak bersedia jadi ‘bekerja’ dan rasa masih seronok hidup sebagai pelajar.

    cincin? ya, saya pakai cincin, tapi pada jari hantu. cincin tu emak hadiahkan sempena masuk universiti. dan tidak saya tanggalkan sampai sekarang. huhuhu…

    p/s; abang raz, jangan marah ya saya tak jawap soalan ‘gosip panas’ sebab semua tu ‘sampah’ semata-mata. saya tidak hantar ke pusat ‘kitar semula’ tapi dah lama hantar ke pusat ‘pelupusan!’

    dah namanya pun ‘sampah.’

    (no comment)

    Balas

Tinggalkan Jawapan

