GEMPURAN PENULIS WANITA DI HSKU 2007

Saya petik dan paut dari Utusan Online. Ini memang betul-betul ‘ gedabak punya gempur!’ ni. Kata kawan saya – macam announcement dan pencarian orang yang hilang. Adduh! (Inipun seorang adik MPR yang beritahu. Sabar je lah!)

13 Komen (+add yours?)

  1. Ghafirah Idris
    Jun 16, 2008 @ 08:00:46

    cik nas, tanya org utusan, awat tak besaq lagi.. hahah… kasi kalah gambaq fasha sandha dlm mingguan semalam..😀

    Balas

  2. puteribongsu
    Jun 16, 2008 @ 08:23:28

    huhu, kelakar lah hang.
    aku dah tanya, tapi depa kata kalau aku ada cerita yang buleh buat tajuk dia berbunyi “saya sedang bahagia” (macam kata Fasha semalam) baru depa nak bubuh besaq lagu tuh. tapi sebab topik dia lain, jadi lain lah dia.
    😛

    Balas

  3. Badruzamani Azmi
    Jun 16, 2008 @ 20:35:29

    Tahniah… Saya ucapkan…🙂 Baru dapat online sejak sekian lama.🙂 Jumpa lagi. Dah habis dah ka kat UIA?

    Balas

  4. typeace
    Jun 16, 2008 @ 23:06:48

    Tahniah Kak Nas. Saya pernah baca Selamat Kembali Nurul Merdeka. Tetapi, Banglo belum lagi lah. Tidak mengapa. Nanti saya dapatkan Antologi HSKU.

    Tidak sabar rasanya.

    Balas

  5. puteribongsu
    Jun 17, 2008 @ 03:03:38

    Saudara, badruzamani.
    saya masih di UIAM. menghabisi baki-baki kualiti dan kuantiti yang perlu dihadam. doakan saya untuk langkah seterusnya, ya!🙂

    Balas

  6. puteribongsu
    Jun 17, 2008 @ 03:06:36

    Adik Syafiq,
    aduhai…seganlah, Selamat Kembali Nurul Merdeka banyak yang merapu merapik…segan, dan-dan je si Nurul Merdeka tu nak balaik Malaysia…heheh (malu….!)

    beberapa kawan akak tanya, ‘banglo kolonial’ tu cerita hantu/cerita seram ke? hehe, nak buat camana kan, sekarang nih dah terlalu banyak orang momokkan banglo berhantu. jadi, tajuk cerpen akak pun kena tempias sama.

    jawapannya; bukan cerita hantu!😀

    Balas

  7. Mohd Najib
    Jun 20, 2008 @ 08:56:54

    tahniah nas. semoga terus berjaya

    Balas

  8. puteribongsu
    Jun 24, 2008 @ 10:42:58

    terima kasih, najib!

    Balas

  9. Badruzamani Azmi
    Jun 25, 2008 @ 09:40:18

    Tahniah ! Nasriah… Saya sekarang berada di Anjung Rahmat Gombak. Lepas arwah ayah (Syeikh Azmi Ahmad) meninggal kat IJN pada 1 Mac lepas, saya tinggal sementara kat sini sebab masih menerima rawatan di PPUKM. Kebetulan, baru dapat kerja sebagai Penolong Pengurus di syarikat Herba Traditional Sdn. Bhd. Jadi, sibuk sikit. Bila balik bilik, dah letih…🙂

    Good luck dalam penulisan. Nanti, saya boleh belajar dengan awak kan?

    Take care…

    Balas

  10. Ahmad WM Omar
    Jun 26, 2008 @ 08:19:01

    Nas, kedengaran indah sungguh duniamu. Semuanya bagai menarik-narik naluri saya menyertainya.

    Hey, aku masih ingat tentang “banglo kolonial itu”. Cokek mok bolok, kan?

    Balas

  11. sf
    Jun 29, 2008 @ 03:18:47

    hahahaha …kau ni memang nak kena, Nas… tapi takpa abg dah kenakan kau masa kenalkan dgn org rumah abg ..hahaha “nama dia nas, tapi nama betul dia nenas…” akekeke

    mai lawat sekali blog resensi abg :
    http://ketikamembaca.blogspot.com/

    Balas

  12. puteribongsu
    Jun 29, 2008 @ 06:23:47

    Badruzamani, terima kasih banyak. moga saudara juga terus sukses dalam bidang saudara.

    Balas

  13. puteribongsu
    Jun 29, 2008 @ 06:26:09

    Ahmad,

    hei tuan hamba, dunia hamba ni bukanlah menyeronokkan pun, bukan dunia penuh bunga-bunga atau pelbagai jenis aroma pun. pesan tok guru hamba, dunia hamba (dunia kami) ni dunia berat dengan tanggungjawab, dunia yang tak boleh tersalah kata, tersasul bicara, tersilap menulis. kalau tidak, aduhai..padahnya tuan hamba….berat tuan hambar, berat.

    kalau tuan hamba tidak kisah dengan tanggungjawab, dan bersedia untuk dipertanggungjawabkan, marilah sertainya tuan hamba, marilah…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

